Curs Telemàtic: Experimentar a l’Educació Infantil

Fa unes setmanes vaig rebre a casa un certificat on em deia que havia superat un curs telemàtic: Experimentar a l’Educació Infantil que vaig realitzar aquesta tardor. Era el meu primer curs no presencial i tenia molta il·lusió per saber què era. He de dir que ha estat una experiència molt positiva per ampliar la meva mirada: d’alumna a mestra. I, també, per reflexionar, llegir pràctiques de mestres que actualment estan en actiu i comentar-les.

El que em va agradar més és que varies persones comentaven els arxius que penjaves i et proposaven una millora, esmentaven què els hi havia agradat o ens ajudàvem els uns als altres. A més a més, la persona qui hi va gestionar es va mostrar molt disponible i accessible. També, feia uns comentaris d’ànims i de suport tot valorant aspectes positius de les propostes que anàvem fent. Un altre aspecte que m’ha agradat molt és la gestió del temps: no ha estat gens feixuc. Perquè, hi vaig dedicar forces hores però les setmanes que tenia més feina no ho mirava i les que no en tenia tanta, m’implicava molt més.

Tot i així, un curs telemàtic (no presencial) té un aspecte que no m’agrada i irònicament és la seva característica: no veure la gent, no ser presencial. Tot i així, crec que una forma d’apropar-nos de forma telemàtica podria ser posant una fotografia al costat del nostre nom com ja tenen les xarxes socials, fòrums o moodle…

Una cita que m’enduc d’aquest curs (i que l’extrec d’allà) és:

En el curso de la investigación , les pregunté:  “ ¿ Cómo respira el pez de colores? “Un alumno contestó: mediante las branquias absorbe el oxígeno disuelto en agua”.

Les pedí que me lo explicaran más detenidamente. Hablaron entre ellos y me contestaron :”vamos a disecar un pez para ver donde están los pulmones”.

Para reponerme de mi sorpresa y para intentar comprender la coexistencia de estas dos explicaciones ( branquias y pulmones ) les propuse que me hicieran un esquema explicativo.

(…)

Estos 2 esquemas son muy significativos, muestran la diferencia que existe entre lo que enseña el profesor  y lo que comprende el alumno.

                               A. Giordan; (1993) La enseñanza de las ciencias

Quant a crishidal30

Visc en constant aprenentatge
Aquesta entrada s'ha publicat en Curs, Frase i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

