CALAIX DE MESTRE

Voldria recomanar un llibre que vaig llegir al principi de la carrera i recordo amb molt d’estima. Potser també, perquè vaig assistir a una xerrada del Jaume Cela i Juli Palou a la FUB l’any 2010, aproximadament.

Em va encisar el títol, em va recordar al calaix virtual que habita al meu ordinador, una petita-gran carpeta que porta de nom “Educació” i hi conviuen moltes subcarpetes amb fotografies, frases, blogs, vídeos, cançons… que en algun moment m’han agradat i tenen a veure amb al meva futura vocació i tasca de mestra. Em recorda a una mestra que vaig tenir que, just començar l’assignatura ens va dir:

Tot el que farem aquest curs, allò que cregueu que us pot servir pel futur, allò que us agradi, que us transmeti algun sentiment, guarda-ho a la motxilla.

Aquesta motxilla era imaginària i feia referència a la memòria. Possiblement, molts d’aquests coneixements formarien part de la nostra futura cultura general.

En darrer lloc -i no per això menys important- va ser per l’autor: Jaume Cela i Ollé. Com ja he esmentat, em va captivar la xerrada que va fer a la universitat i em va apropar més a la tasca de mestra.

En relació al llibre, és molt amè de llegir. Els capítols són curts i no tenen una relació directe entre ells. Això permet deixar la lectura o rellegir-ne alguns capítols aleatoris. Personalment, crec que és un llibre molt sincer. L’autor sap transmetre allò que sent, allò que ha passat i el que li agradaria canviar. Un dels inconvenients més rellevants és la relativa “vellesa” d’aquest, doncs, es va editar per últim cop l’any 2004. Discuteix temes polítics i de lleis que actualment estan renovats o canviats.

M’agradaria destacar les infinites referències a pel·lícules, poemes, autors, gent reconeguda en el món de la política, educació, companys i amics seus, a llibres, contes, frases fetes… les quals donen relació al que ens vol transmetre.

Quant a crishidal30

Visc en constant aprenentatge
Aquesta entrada s'ha publicat en Xerrada i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

