El MMACA cada vegada més internacional

Conec el Museu de Matemàtiques de Catalunya des de fa, relativament poc. Fa uns 2-3 anys, vaig conèixer que existia un museu on hi havia una gran multitud de material (força senzill a l’hora de replicar amb cartró, paper, miralls…) a diferència d’altres museus on es pot tocar i jugar però és difícil de portar a l’aula o a la vida quotidiana tot el que presenten. Tanmateix, la qualitat del material fusta, colors, les explicacions, la informàtica, els coixinets… són difícils de replicar de forma exacte però són idees replicables.

Reflexes

Així, que vaig anar a Sabadell, amb una càmera de fotografiar, una llibreta i mooooooltes ganes de jugar, aprendre i conèixer més sobre l’exposició i les matemàtiques.

Casualment, al cap d’uns mesos, aquesta exposició temporal va arribar a Manresa i la vaig visitar. Amb la fantàstica sort d’anar-hi sola en una hora “intempestiva”, o poc concorreguda (de fet, encara estaven muntant l’exposició, i gairebé marxo… però, en aquell moment, un dels promotors d’aquest Museu em va fer una explicació individualitzada del Museu. He de confessar que em va encantar!). Vaig demanar sobre aspectes matemàtics d’infantil i de primària, prioritariament…  però també vaig endinsar-me en aspectes matemàtics més superiors perquè el material convidava a provar, jugar, experimentar, pensar, reflexionar, buscar solucions i comprendre-ho al ritme de cada un. I el que més em va agradar, van ser el joc dels miralls, les formes i el joc que donen…

Fa un mes van inaugurar un espai permanent al Palau Mercader de Cornellà de l’exposició “Experiències Matemàtiques”. I, he volgut escriure aquest post perquè la publicitat del MMACA ha arribat a una web internacional, la web d’imaginari la qual m’ha semblat molt interessant pel futur prometedor que està tenint aquest Museu.

Espero poder visitar aviat el Museu a Cornellà. Us deixo amb enllaços d’interès:

Web del Museu: http://www.mmaca.cat/

Web d’Imaginari.org on apareix la notícia del MMACA: http://imaginary.org/news/new-permanent-exhibition-mathematical-experiences-of-mmaca-barcelona-spain

Quant a crishidal30

Visc en constant aprenentatge
Aquesta entrada s'ha publicat en Pàgina web i etiquetada amb , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

