Entre les aules de secundària

Sense saber molt bé com he arribat aquí, em trobo amb una escola de secundària, amb alumnes grans, molt grans…

La meva tasca? Donar suport, acompanyar, guiar, i ensenyar als alumnes d’Educació Especial.

Coneixeu el món de secundària? Si fóssiu com jo, que vinc d’infantil… es veuen tant grans! i tant autònoms.

Sort en tenim la gent aventurera que res ens atura. Hem de confiar amb aquesta formació d’infantil per un terreny tant diferent com n’és la secundària per aportar el nostre punt diferent.

Us donaré idees per treballar a secundària amb infants amb NEE quan només tens un o dos alumnes.

  • El mestre llegir en veu alta als alumnes, i espereu a veure la reacció, és màgica.
  • Començar un projecte partint d’un interès de l’alumne i canviar-lo a mesura que segueix.
  • Fer jocs amb Legos o Playmobil per conèixer com es sent en algunes situacions.
  • Parlar, escoltar, ser allà.
  • Tenir un interès: que ells sàpiguen trobar estratègies per aprendre allò que els hi interessi, tant a casa com a l’escola.
  • Parlar sobre el present, futur, passat…
  • Entendre la seva situació, fer-li costat, el paper de mestre queda difuminat davant del paper de moderador, guia…
  • Que siguin feliços i facin coses que els facin sentir bé.

I, com a mestre, fes classes que t’agradaria escoltar. Ensenya coses que t’agradaria aprendre i fes-ho de tal manera que fins i tot tu mateix t’emocionis i et vingui de gust.

 

Anuncis

Quant a crishidal30

Visc en constant aprenentatge
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s